مقاله

جایگاه ایران در بازار جهانی مواد شوینده، پاک کننده و بهداشتی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]شاید عجیب به نظر برسد که بدانیم در دنیای امروز، شوینده ها و پاک کننده ها اهمیتی به اندازه زندگی و حیات انسانها پیدا کرده اند. اگر کمی تامل کنیم در می یابیم که این نکته چندان دور از ذهن نیست.

در دنیایی که بهداشت و سلامتی، یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای توسعه یافتگی به شمار می آید، نقش شوینده ها و پاک کننده ها در زندگی مردمان و بالا بردن سطح زندگی، رفاه و سلامتی بیش از پیش آشکار می شود.

با توجه به این نکته مهم، شرکت ها و صنایع تولید کننده مواد شوینده نیز در این بازار جهانی بیکار ننشسته اند و با تلاش بی وقفه، سرمایه گذاری‌های کلان، تبلیغات و بازار یابی وسیع، برند سازی و مشتری مداری،گوی سبقت را از دیگران می ربایند. آنها می‌کوشند محصولاتی با کیفیت هرچه بیشتر،قیمت مناسب و بسته بندی زیبا را راهی بازار کنند و سرانجام سودهای کلان را از آن خود سازند. کیفیت تولیدات ایرانی در چه سطحی است؟ آیا برند سازی در این صنعت انجام شده یا نه؟ و سوالاتی از این دست را با نادر رضایی کارشناس باسابقه بازاریابی و تبلیغات در میان گذاشتیم. او که سالها در عرصه مدیریت تبلیغات، بازاریابی و اطلاع رسانی این صنعت بزرگ فعال بوده، ایران را از قطب های مواد شوینده و بهداشتی منطقه می داند که در کنار کشورهایی چون هندوستان و ترکیه، حرفی برای گفتن در این صنعت دارد. نادر رضایی می گوید: ما یک بازار 70 میلیونی داریم که شامل مصرف کنندگان داخلی است.

همچنین یک بازار 250 میلیونی بالقوه هم در کنار ما وجود دارد و در مجموع 320 میلیون بازار مصرف می‌تواند در اختیار ما باشد. اما مهمترین نکته مدیریت و جذب این بازار 320 میلیونی است که نیاز به برنامه ریزی و تشکیلات منسجم دارد.

وی می افزاید: متاسفانه شرکت های ایرانی به دلائل مختلف هنوز این قدرت تشکیلاتی را ندارند که در سطح جهان تثبیت شوند و قیمت مواد اولیه را خودشان تعیین کنند. نادر رضایی در این خصوص به بحث بازاریابی و تبلیغات اشاره می‌کند و از این 2 فاکتور به عنوان مهم ترین ابزار تولیدکنندگان نام می برد و با اشاره به اینکه در ایران مسایل بازاریابی و تبلیغات، سازمان یافته نیست، می گوید: شرکت های بزرگ و قوی که سرمایه زیادی دارند، واحدهایی به نام بازاریابی و تبلیغات تشکیل داده اند که کار تبلیغات در سطح خارجی و داخلی را انجام می دهد. واحد تبلیغات، نه تنها به بازاریابی در سطح جهان، می پردازد، بلکه در شهرهای داخلی و بازارهای کوچک هم فعال است و از آنها غافل نمی شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1490088912561{margin-bottom: 30px !important;}”][vc_column]

گالری تصاویر

[/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *