اخبار

در توليد محصولات شوينده هيچ توقفي نداريم

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

كارگر زاده قائم مقام شركت صنايع بهداشتي ساينا در گفت وگو با «اعتماد»:

 

در توليد محصولات شوينده هيچ توقفي نداريم

 

اعتماد

شرکت «ساینا» به عنوان یکی از کمپانی های مطرح در زمینه تولید انواع مواد شوینده، پاک‌کننده و محصولات آرایشی و بهداشتی  به شمار می رود. شرکتی که از سال ۱۳۸۰ تاسیس و با تولید وعرضه برندهای معروفی  چون «گلی، گلی پلاس، پریمکس، سپید، برف، رخشا و ارکید » در دفتر صنعتی کشور خوش درخشید. این شرکت که با مجموعه فعالیتهایش در عرصه صنعت شوینده ها، به شهرت رسیده، به دنبال این است که تا با خلق برندهای جدید و مشتری پسند، تحولی نو در کارنامه کاریش بیافریند. حال با توجه به رسالت  و نقش کارخانجات توليد مواد شوينده وبهداشتي در دوره شیوع ویروس کرونا و به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت های این شرکت، روزنامه «اعتماد» گفت وگویی با «رسول كارگر زاده» قائم مقام وعضو هيئت مديره شركت صنايع بهداشتي «ساينا» انجام داده است.  او در گفت وگوی خود با ما از اهداف و برنامه های این مجموعه صنعتی می گوید و از اینکه چگونه این شرکت توانسته با تکیه بر چند اصل مهم از جمله دانش، تحقیق و توسعه، بازاریابی وفروش، علاوه بر توليد حداكثري محصولات قديمي، جدیدترین محصولات مورد نیاز وکشف نشده مشتریان را طراحی،  تولید  و روانه بازار  کند. یک مجموعه صنعتی موفق که به گفته کارگرزاده، می خواهد تا سال ۲۰۲۵ به عنوان یکی از سه برند مطرح کشور مطرح و در سبد مصرفی خانوارها جای بگیرد و در عین حال، یکی از ۱۰ برند خوشنام در بین کشورهای خاورمیانه باشد. اما پیش شرط تحقق این اهداف، «تامين به موقع مواد اوليه ويا تجهيزات مورد نياز خط توليد» است که به گفته این فعال اقتصادی، تحقق آن در حوزه اختيارات ووظايف توليد كنندگان نيست؛ بلکه همت متولیان صنعت را مي طلبد.

با «ساینا»  بیشتر آشنا شوید

شرکت صنايع شوينده و بهداشتي «ساينا» که زیر مجموعه هلدینگ مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر به شمار می رود، دوم بهمن ماه سال ۱۳۸۰ تاسیس شد. «تهیه و تولید انواع مواد شوینده و پاک كننده، محصولات آرایشی، بهداشتی، شیمیایی و كارهای تولیدی و بازرگانی، سرمایه گذاری، صادراتی و واردات و انجام هر نوع عملیات و معاملاتی كه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط با صنايع بهداشتي وشوينده باشد»، را می توان جزو  فعاليت های عمده  شركت صنايع بهداشتي ساينا عنوان کرد.

در همین حال،  قائم مقام وعضو هيئت مديره شركت صنايع بهداشتي « ساينا» از نحوه  فعاليت این مجموعه صنعتی  می گوید. «رسول كارگر زاده» در گفت وگوی خود با «اعتماد» بیان می کند که در حال حاضر اين شركت با تولید و عرضه برندهای نام آشنایی نظیر «گلی، گلی پلاس، پریمکس، سپید، برف، رخشا و ارکید» در گروه محصولاتی همچون مایعات ظرفشویی، نرم کننده،  لباسشویی، شیشه شوی، سفیدکننده، گازپاک کن و ده­ها محصول دیگر سهم قابل توجهی از بازار مصرف صنعت شوینده را در داخل کشور و بازار صادراتی کشورهای همجوار از آن خود کرده است .

او در ادامه می گوید: به موازات اينكه توليد محصولات شوينده در كارخانجات بهداشتي ساينا هيچ توقفي ندارد؛اين شركت با تاکید بر دانش واحدهای تحقیق و توسعه، بازاریابی و فروش، حسابداری صنعتی و … جدیدترین محصولات مورد نیاز و کشف نشده مشتریان و مصرف کنندگان را طراحی، تولید  و روانه بازار مي‌کند. برهمين اساس شركت ساينا  به موازات حفظ جایگاه فعلی خود در بین سایر رقبا، در قامت یک حریف هوشیار و تیزبین مترصد فرصت است تا قلمرو فروش خود را تا سرحد ممکن توسعه و افزایش دهد.

 

استمرار در توليد مستلزم تامين به موقع مواد اوليه

عضو هيئت مديره شركت صنايع بهداشتي «ساينا» در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار می کند: از زمانی که کشور با پدیده منحوس بیماری کووید ۱۹ مواجه شد، نياز جامعه به مصرف انواع مواد شوينده وبهداشتي افزايش یافته است و شركت هاي قديمي وصاحب نام مي بايست احساس تعهد بيشتري نسبت به تامين نياز مردم داشته و با مسئوليت پذيري بالايي به فعاليت خود ادامه دهند.  از همين رو مديريت شركت ساينا تحقق ۹۰ تا ۱۰۰ درصد بودجه در سال ۲۰۲۰ را در دستور كار خود قرار داد، وتوانست با همت جمعي كاركنان شركت آن را محقق نمايد. البته کارگرزاده با تاكيد بر اين نكته كه  تحقق  برنامه توليد در حال حاضر يا آينده به تامین زیرساخت ها و بسترهای لازم در اين رابطه نيازمند است ؛ همت مسئولين ودست اند كاران حوزه صنعت را  در زمينه تامين مواد اوليه وتجهيزات مورد نياز توليد بسيار راهگشا عنوان نمود.

 

برندهاي ساينا در كشورهاي همسايه نام‌آشنا است

از دیگر اهدافی که شرکت ساینا به دنبال تحقق آن است، مقوله صادرات است. کارگرزاده در این زمینه نیز به ارائه توضیحاتی می پردازد ومی گوید: برندهاي توليدي شركت ساينا از قبيل  «برف، گلي، رخشا، پرايد، پريمكس و…» بيش از يك دهه است كه به كشورهاي همسايه ايران از جمله «افغانستان، عراق» و كشورهاي حاشيه درياي خزر صادر می شود. او با تاکید بر اینکه  اساسا صادرات شركت ساينا يك صادرات پربازده محسوب مي شود، می گوید: در سال گذشته شركت ساينا با افزايش تناژ توليد خود نسبت به بودجه پيش بيني شده، موفق به عرضه انواع محصولات شوينده خانگي به كشورهاي هدف گرديد واين موفقيت در تحقق برنامه صادراتي نقدينگي ارزي رضايت بخشي را در چرخه اقتصادي شركت به همراه داشته است.

او این نکته را هم متذکر شد که بازار نقل و انتقالات وصادرات و واردات بين كشورها متاثر از شيوع ويروس كرونا به سردي گراييد؛ به طوریکه بازار صادرات مواد شوينده طي ماه هاي اسفند ۹۸ و فروردين وارديبهشت ۹۹ با ممنوعيت جدي مواجه شد که سبب از بین رفتن برخی از فرصت هاي به دست آمده شد.  البته کارگر زاده، ابراز امیدواری کرد که با برنامه ريزي درست واستراتژي درست، شرکت ساینا بتواند این عقب ماندگي ناخواسته را جبران كرده و با عبور از بودجه پيش بيني شده سال قبل، ركورد جديدي در صادرات را به ثبت برساند.

قائم مقام شركت ساينا در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت برنامه ایی برای توسعه بازارهای صادراتی خود دارد، عنوان کرد: الحاق ايران به تعرفه ترجيحي اتحاديه اُوراسيا فرصت مناسبي است تا برنامه صادراتي شركت ها بيشتر بر روي بازار اين كشورها متمرکز باشد. در همين چارچوب شركت ساينا در سال ۲۰۲۰  و۲۰۲۱توسعه صادرات در بازار كشورهايي چون «قزاقستان، ارمنستان وقرقيزستان» را در دستور كار خود قرار داده است.

نوآوري با توليد وعرضه برند هاي جديد

كارگر زاده در بخش بعدی صحبت های خود در زمینه نوآوری و طرح های توسعه شرکت صنايع بهداشتي ساينا به ارائه توضیحاتی پرداخت. بنابه اظهارات او،  با توجه به رقابت شديدي كه امروز بین ده ها توليد كننده بزرگ وكوچك در بازار وجود دارد؛ شركت ساينا از تابستان سال گذشته با هدف حفظ وتوسعه جايگاه خود در بازار هاي داخلي وكشورهاي همجوار، تدوين و طراحي محصولات جديد وجوان پسند با نشان «پريمكس» را در برنامه کاری خود قرار داد و موفق شد از اوايل آبانماه سالجاري مايع ظرفشويي پريمكس را روانه بازار مصرف کند. کارگرزاده افزود: در همين رابطه مايع شستشوي دست پريمكس نيز به عنوان دومين محصول اين خانواده در قفسه فروشگاه ها جایی گرفت و به همين ترتيب ديگر محصولات سبد پريمكس همچون ژل ماشين ظرفشويي و… مراحل نهايي كار خود را براي توليد حداكثري پشت سر مي گذارد.

از دیگر مباحثی که در مورد آن قائم مقام شركت ساينا از سوی ما مورد پرسش قرار گرفت، بحث اشتغالزایی در این مجموعه صنعتی بود. بنابرآمار اعلامی از سوی او، در حال حاضر نزديك به  ۲۰۰ نفر به طور مستقيم در كارخانجات صنايع بهداشتي ساينا مشغول خدمت هستند، که در مجموع بيش از ۱۰۰۰خانوار به طور غير مستقيم متاثر از چرخه توليدات مجتمع صنعتي ساينا ارتزاق مي کنند. همچنین بنا به گفته های کارگرزاده، براساس سياست هاي اين شركت در سال ۹۹ وبه موازات دوره شدت گرفتن ويروس كرونا نزديك به ۳۰ نفر طي دو ماه اول سال جذب كارخانجات ساينا شده كه عموما از كارگران بومي منطقه ابهر و ديگر شهرهاي اطراف كارخانه در استان زنجان است.

 

 

هدف حفظ سلامت وشادابي هموطنان است

از سوی دیگر، بنابه اظهارات قائم مقام شركت ساينا، چشم انداز این مجموعه صنعتی بر اين اصل استوار است که  تمامی سرمايه، همت ودانش سازماني خود را به این امر معطوف کند تا در سال ۲۰۲۵ به عنوان یکی از سه برند شناخته شده کشور در اذهان هموطنان عزیز شکل بگیرد، که با کیفیت ترین محصولات و خدمات خود را با هدف حفظ سلامت و شادابی مشتریان عرضه می کند. در عین حال، یکی از ۱۰ برند خوشنام در بین کشورهای خاورمیانه خواهد بود؛ چراکه در کیفیت تولیدات و ارائه خدمات زبانزد مردم منطقه است.

كارگرزاده در پايان مهمترين وشاخص ترين سرفصل هايي كه در قالب برنامه هاي مدون وفرايند محور در شركت صنايع بهداشتي ساينا پياده سازي واجرا شده، را مورد اشاره قرار داد. او «توليد انواع محصولات ضدعفوني كننده در كمترين زمان ممكن همزمان با شيوع كرونا، احياي دوباره برند پريمكس و طراحي وتوليد سبد كاملي از محصولات اين برند، بازنگري در طراحي محصولات جاري شركت نظير مايع ظرفشويي گلي، مايعات لباسشويي و نرم كننده سپيد، شيشه شوي گلي و چند منظوره رخشا با هدف عرضه با بسته بندي وكيفيت رقابت پذير، راه اندازي مجدد خطوط آيروسل (اسپري ها) و اسپري خوشبو كننده اتومات با برند اركيد و تحقق كامل برنامه­هاي PM و بهسازي كليه خطوط توليد»  را از شاخص ترين فعاليت هاي ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ درمجتمع صنعتي ساينا برشمرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

گالری

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column] [/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *