اخبار

در معارفه مدیرعامل گروه توسعه ملی بیان شد: عزم «وبانک» برای استقرار مدیریت دانش‌محور

با حکم مدیرعامل بانک ملی ایران، حسین مدرس خیابانی به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه ملی، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در محل این شرکت برگزار شد و با ابلاغ مدیرعامل بانک ملی ایران، حسین مدرس خیابانی با حکم مدیرعاملی جایگزین بهروز مرادی، سرپرست پیشین این شرکت شد.
در این مراسم که با حضور هیئت مدیره و جمعی از معاونان و مدیران گروه توسعه ملی و بانک ملی ایران برگزار شد، ابتدا از زحمات مرادی، سرپرست پیشین این شرکت، تقدیر و تشکر به عمل آمد.
مرادی نیز ضمن تبریک ورود مدرس خیابانی به گروه توسعه ملی، این هلدینگ بزرگ اقتصادی را سرمایه ملی خواند که با گام‌های رو به جلو می‌تواند روز به روز موفقیت بیشتری را تجربه کند.
همچنین سیدعلی تقوی، عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در ابتدای این مراسم، ضمن تشکر از عزم و اراده مرادی مبنی بر انجام کارها با تکیه بر اصول علمی، فناوری و نوآوری، اظهار کرد: در گروه توسعه ملی حرکت هدفمندی برای استفاده از مبانی نوآوری در حاکمیت شرکتی آغاز شده است که در این راستا قرار است به سیستم‌های یکپارچه‌سازی آمار و اطلاعات حقوقی و بازرگانی دسترسی داشته باشیم. امیدوارم در زمان حضور جناب آقای مدرس خیابانی نیز این رویه پیگیری شود.
در ادامه بیژن نصرتی، رئیس اداره سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران ضمن خوشامدگویی به مدرس خیابانی و تجلیل از زحمات مرادی، گفت: امیدوارم در دوره مدیریتی جدید گروه توسعه ملی، سیاست‌گذاری‌های نوینی در حوزه واگذاری‌ها انجام شود تا این مقوله مهم، با سرعت و شفافیت بیشتری صورت بگیرد.
همچنین فرهاد زرگری، دیگر عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با اشاره به اهمیت برنامه استراتژیک برای حرکت آتی گروه توسعه ملی اظهار کرد: گروه توسعه ملی می‌تواند با استناد به برنامه‌های راهبردی اثربخش، نقش مهمی در اقتصاد ملی ایفا کرده و همچنین انتظارات سهامداران عمده و خرد را نیز فراهم کند.
وی افزود: اکنون بازار سرمایه و اقتصاد کشور دچار تحولاتی است که باید با آن تحولات همسو شده و به بهره‌وری بیشتری دست پیدا کنیم.
به گفته زرگری، موضوع دیگری که اهمیت زیادی در این گروه دارد، کاهش هزینه‌های تولید و بهای تمام شده است که با استفاده از توان نوآورانه گروه و فاصله گرفتن از نگرش دولتی، قابل انجام است.
مصطفی سراج، معاون راهبردی و فناوری گروه توسعه ملی، دیگر سخنران این مراسم بود که به مشروح فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه نوآوری پرداخت و اظهار داشت: همایش نوآوری باز «ملی‌تک» یکی از مهم‌ترین اقدامات در این راستا بود که هنوز نیز ادامه دارد و ضمن حمایت از گروه‌ها و افراد نوآور و خلاق، سعی در حل مسائل شرکت‌های تابعه دارد.
در ادامه مدرس خیابانی، مدیرعامل جدید گروه توسعه ملی به بیان برنامه ها و اهداف خود پرداخته و گفت: گروه توسعه ملی یک ثروت بزرگ و سرمایه ملی است که باید منطبق بر سیاست‌های کلی نظام حرکت کند، زیرا دارایی مردم است و اکنون ما به عنوان کمک حال دولت برای حل مشکلات مردم، وظیفه خطیری به گردن داریم.

وی مشارکت تمامی اعضای خانواده بزرگ گروه توسعه ملی را از هیئت مدیره گرفته تا کارمندان و کارگران برای پیشبرد اهداف توسعه ای ضروری شمرد و ضمن آن به موضوع تعهد کاری، وفاداری به حوزه فعالیت و گروه توسعه ملی درکنار اخلاق‌مداری حرفه‌ای اشاره کرد که مجموعه این ها می تواند در موفقیت های بیش از پیش این هلدینگ بزرگ اقتصادی، یاری برساند.
مدرس خیابانی خاطر نشان کرد: نظر وزیر محترم اقتصاد و مدیرعامل محترم بانک ملی ایران، استقرار نظام حاکمیت شرکتی به صورت دانش‌بنیان در این گروه است که ما نیز با استناد بر این فرمایش، قصد داریم مدیریت دانش‌محور را بیش از قبل، در گروه توسعه ملی نهادینه سازیم.
وی در پایان تصریح کرد: البته فعالیت‌های پیشین گروه به همان کیفیت دنبال خواهد شد و توقفی در زمان مدیریت جدید ایجاد نخواهد شد، تنها در مواردی که نیاز به اصلاح رویه‌ها باشد، طبیعتا رویکرد اصلاحی پیش خواهیم گرفت.
وی در پایان با اشاره به سخنی از امام علی «ع» در خصوص مدیریت گفت: به فرموده مولای متقیان، مدیر خوب ابتدا باید خوب گوش کند، با متانت توضیح دهد، با دقت بررسی کند و نهایتا با شهامت و عدالت تصمیم بگیرد. ما نیز تمام تلاش خود را می کنیم که در این مسیر به درستی قدم برداریم.

گالری تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --